Carl Emmanuel Larsen er den daglige og erfarne institutleder på Paul Petersens Idrætsinstitut. Han er en dedikeret og engageret institutleder, som ønsker at hjælpe hans elever med at nå deres fulde potentiale og skabe et berigende og lærerigt undervisningsforløb.
Carl Emmanuel Larsen har en kandidatgrad i historie og idræt fra Københavns universitet. Han har tidligere arbejdet som gymnasielærer i både historie og idræt på Roskilde Katedralskole, hvor han også varetog posten som PR-formand for lærestablen. Derudover har han inden for idrætsområdet været fodboldtræner og været underviser på både Paul Petersens idrætsinstitut og Skovtofte Socialpædagogiske seminarium. Han har i samarbejde med Københavns Boldspil-Union også forsket i udviklingen hos medlemmerne, samt været leder og arrangør af Nattens Løb i København, som er et af Danmarks største motionsløb.
Carl har derfor mange erfaringer inden for idrætslivet, og som leder og torvholder på flere projekter. Med Carls beskæftigelse med unge mennesker og undervisning, har han derfor den nødvendige erfaring til at varetage stillingen som institutleder.
Carls har et stærkt ønske om at give sine elever de bedste forudsætninger til at udvikle deres færdigheder og opnå viden inden for idræt og friluftslivet. De studerende kommer med et brændende ønske for at lære og udvikle på deres egne færdigheder, og Carls ønske er først og fremmest at imødekomme dette. Da Carl har stor erfaring med formidling og undervisning, har han derfor fokus på formidling som en central læring på skolen. Hans vision er nemlig, at eleverne lærer og bliver i stand til, at videreformidle deres passion og viden til andre i det senere karriereliv.
En anden målsætning Carl har for skolen er, at sikrer at de studerende opnår en bred teoretisk viden inden for kroppen, sundhed og idrætshistorie, som skal gøre eleverne i stand til at forstå idræt og friluftslivet i et større perspektiv.
Carls store vision er at kunne fremme og forbedre de studerendes muligheder i deres senere karriere inden for deres ønskede erhverv. Dette går hånd i hånd med målet om, at udvikle de studerende på det personlige plan. Den personlige udvikling sker gennem dialog, undervisning, refleksioner og evalueringer, hvor Carl lægger vægt på at udfordre de studerende, og er med til at skubbe grænser. Dette bunder ud i stærke kompetencer samt bidrager til, at den studerende er klædt på til at lykkes i det videregående erhvervsliv.
Med Carls egen passion for idræt, sundhed og uddannelse er han den perfekte leder for et idrætsinstitut som Paul Petersen Idrætsinstitut. En dedikeret og motiveret leder som Carl, er nemlig en vigtig nøglerolle for instituttets succes. Gennem sin egen passion og engagement er Carl Emmanuel Larsen ikke kun en inspirerende leder, men også en rollemodel for sine elever. Han viser dem vejen til at forfølge deres egen lidenskab og mål, samt sætter han fokus på, hvad eleverne kan opnå inden for idræt og sundhed.
Carl har selv gennem hele sit liv været passioneret omkring idræt og sundhed, hvilket tydeligt ses i hans tidligere erhvervserfaringer som blandt andet forsker i medlemsudvikling i Københavns Boldspil-Union, hans arbejde med overvægtige børn, fodboldtræner samt arrangør af det store motionsløb ”Nattens Løb”. Carl deler derfor den samme passion som eleverne på skolen, hvilket skaber en naturlig forbindelse mellem ham som leder og som elev.
Carl Emmanuel Larsen er en engageret institutleder, som gerne vil være med inde over sine elever så meget som muligt. Carl er ikke en leder der gemmer sig bag skolens facade, tværtimod så er han med ude på gulvet hvor det hele sker, og ønsker at bidrage til at eleverne får det bedst mulige forløb. Han står derfor klar til at tage imod, vejlede og støtte sine elever under hele forløbet lige fra optagelsesprocessen til udgangen af forløbet.
Du kan derfor roligt tage kontakt i Carl hvis du har yderligere spørgsmål, eller blot til en snak omkring Paul Petersen Idrætsinstitut. Derudover kan du også træffe Carl til den næste infoaften på skolen, hvor han står klar til at besvare spørgsmål og fortælle omkring skolen.